راهنمای خرید چراغ خیابانی ال ای دی به همراه چک لیست نکات!

تاریخ نوشته : نوامبر 14, 2023
راهنمای خرید چراغ خیابانی

اهمیت و کاربرد چراغ‌های خیابانی

چراغ‌های خیابانی از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار هستند و نقش اساسی در افزایش ایمنی عمومی و راحتی شهروندان دارند. این چراغ‌ها نه تنها به شهر زیبایی می‌بخشند؛ بلکه در شب‌ها سبب بهبود کیفیت دید رانندگان و روشنایی کافی معابر و مسیرها می‌شوند. بدین ترتیب می‌توانند در بهبود امنیت عمومی و کاهش حوادث و جرائم شهری نقش مهمی داشته باشند. از طرف دیگر تاثیر بسزایی بر بهبود شرایط رانندگی در شب و کاهش تصادفات آن می‌گذارند و به عنوان یک عنصر حیاتی در ساختار شهری شناخته می‌شوند. در ادامه با نکات مهم در انتخاب چراغ خیابانی آشنا می‌شوید.

راهنمای خرید چراغ خیابانی بر اساس انواع

چراغ خیابانی انواع مختلفی دارد که در هنگام خرید بهتر است با آن‌ها آشنا باشید. این چراغ‌ها ممکن است از منابع نور مختلفی مانند لامپ‌های ال ای دی (LED)، لامپ‌های سدیمی، لامپ‌های هالوژن یا لامپ‌های فلورسنت استفاده کنند. انتخاب چراغ خیابانی با منبع نور مناسب بر اساس نیازهای روشنایی و صرفه‌جویی در انرژی مهم است. امروزه محبوب‌ترین و بهترین چراغ‌ها، چراغ خیابانی ال ای دی شناخته می‌شوند؛ زیرا آن‌ها دارای طول عمر بالاتری هستند و مصرف برق و هزینه‌ها را کاهش می‌دهند. همچنین کارایی بهتری دارند و هزینه‌های تعمیرات آن‌ها بسیار پایین است.

راهنمای خرید چراغ خیابانی ال ای دی

راهنمای خرید چراغ خیابانی بر اساس مقاومت

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در راهنمای خرید چراغ خیابانی، درجه حفاظت و میزان مقاومت در برابر شرایط جوی است. اگر منطقه‌ای که در آن چراغ نصب می‌شود شرایط جوی دشواری دارد؛ (مانند بارش‌های زیاد یا دماهای بسیار پایین یا بالا) انتخاب چراغی با استحکام و مقاوم اهمیت زیادی دارد. با این کار دیگر نگران خرابی و سوختگی چراغ‌ها نخواهید بود و در طولانی‌مدت از آن‌ها استفاده می‌کنید. برای تشخیص میزان مقاومت نیز باید به درجه استاندارد محصولات دقت کنید که با نماد IP نشان داده می‌شود. به عنوان مثال IP66 نه تنها در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم است؛ بلکه از نفوذ برف و باران نیز جلوگیری می‌کند. تمامی محصولات چراغ خیابانی و سوله‌ای کاسپین نور با این درجه محافظت ارائه می‌شوند.

بررسی مقاومت چراغ خیابانی در راهنمای خرید

نکات مهم در راهنمای انتخاب چراغ خیابانی

در این بخش نکات و مواردی را که باید در هنگام خرید به آن‌ها دقت کنید معرفی می‌کنیم و هر کدام را به صورت کامل شرح می‌دهیم. توجه داشته باشید در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانید برای مشاوره و راهنمایی از متخصصان ما با شماره «09125816883» تماس بگیرید و پاسخ پرسش‌های خود را دریافت کنید.

میزان روشنایی و زاویه تابش

یکی دیگر از نکاتی که باید در راهنمای خرید چراغ خیابانی به آن دقت کنید، زاویه تابش و پوشش منطقه است. شما باید با توجه به مساحت محیط و فعالیت مورد نظر خود چراغ‌ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال چراغ‌های خیابانی اس ام دی قابلیت نوردهی گسترده‌تری دارند که برای میدان‌ها، محیط‌های روباز و محوطه‌های بزرگ مناسب هستند. در حالی که چراغ‌های سی او بی برای محیط‌های کوچک‌تر که نیاز به نور متمرکز است؛ مورد استفاده قرار می‌گیرند. خوب است بدانید که چراغ‌های خیابانی و سوله‌ای کاسپین نور با زاویه تابش 60 تا 120 درجه ارائه می‌شوند و به خوبی فضاهای وسیع و گسترده را روشن می‌کنند.

نکات مهم در خرید چراغ خیابانی

جنس بدنه و طول عمر

جنس بدنه و طول عمر در حین انتخاب چراغ خیابانی بسیار مهم است و بر اساس آن می‌توانید کیفیت و مقاومت آن را ارزیابی کنید:

  1. 1. جنس بدنه: تولیدکنندگان برای ساخت بدنه چراغ از موادی همچون فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و پلاستیک مقاوم در برابر UV استفاده می‌کنند. به کارگیری فلزهای مقاوم و پوشش‌های ضد زنگ می‌تواند مانع از خوردگی و زنگ زدگی شود و همچنین مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی داشته باشد. بهترین نوعی که می‌توانید انتخاب کنید، جنس بدنه آلومینیوم (دایکاست) است که مقاومت زیادی دارد و حرارت را به خوبی دفع می‌کند.
  2. 2. طول عمر: معمولا چراغ‌هایی که با کیفیت هستند؛ طول عمر بالایی نیز دارند. برای اینکه مطمئن شوید چراغ مورد نظر شما طول عمر زیادی دارد، بهتر است به مشخصات فنی آن توجه کنید. چراغ‌های LED معمولا طول عمر بالاتری نسبت به سایر منابع نور دارند و می‌توانند تا 50000 ساعت عمر داشته باشند. این در حالی است که لامپ‌های رشته‌ای از 500 تا 1000 ساعت عمر می‌کنند؛ لامپ‌های هالوژنی از 700 تا 1500 ساعت و لامپ‌های فلورسنت از 24000 تا 36000 ساعت عمر دارند. بنابراین بهترین گزینه می‌تواند چراغ‌های ال ای دی باشند.
بهترین جنس چراغ خیابانی

کارایی و صرفه‌جویی در انرژی

در نظر داشته باشید که چراغ خیابانی را بر اساس کارایی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی انتخاب کنید. چراغ‌های LED اغلب بهترین گزینه برای صرفه‌جویی در انرژی هستند؛ زیرا مصرف برق و هزینه‌ها را تا 70 درصد کاهش می‌دهند. همچنین از خود اشعه‌های فرابنفش و فروسرخ ساطع نمی‌کنند و باعث تولید گازهای گلخانه‌ای نمی‌شوند. در نتیجه برای نورپردازی خیابان انتخاب مناسبی خواهند بود.

مدت زمان گارانتی و برند معتبر

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید چراغ خیابانی و سوله‌ای معتبر بودن برند و مدت زمان گارانتی است. زمانی که شما محصولات خود را از برندهای معتبر مانند کاسپین نور و مازی نور خریداری کنید؛ دیگر نگران سوختن یا خرابی آن‌ها نخواهید بود. در صورت بروز هر گونه مشکل نیز می‌توانید از گارانتی آن استفاده کنید و چراغ خود را تعمیر نمایید.

طراحی و زیبایی

طراحی و شکل چراغ خیابانی نیز می‌تواند نقش مهمی در انتخاب آن داشته باشد. برخی افراد ترجیح می‌دهند چراغ‌هایی با طراحی زیبا و مدرن را انتخاب کنند که به زیبایی محیط شهری و خیابان‌ها اضافه کند.

زیباسازی نورپردازی شهری

راهنمای خرید چراغ خیابانی بر اساس قیمت

برای اطلاع از قیمت چراغ خیابانی ال ای دی می‌توانید با کارشناسان کاسپین نور تماس حاصل فرمایید یا در وبسایت محصولات را بررسی کنید. خوب است بدانید که کاسپین نور به عنوان تولید کننده چراغ خیابانی در کشور فعالیت می‌کند و محصولات روشنایی خود را در انواع مختلف همراه با گارانتی ارائه می‌دهد. پشتیبانی ما نیز به صورت همه روزه و در تمامی ایام هفته پاسخگوی شما خواهند بود.

چک لیست راهنمای خرید چراغ خیابانی ال ای دی

این چک لیست به شما کمک می‌کند تا موارد مهم را در نظر بگیرید و چراغ ایده‌آل خود را انتخاب کنید:

  • نوع منبع نوری (LED، فلورسنت یا هالوژنی)
  • مقاومت در برابر شرایط جوی (ضد آب، ضد زنگ و مقاومت در برابر ضربه و گرد و غبار)
  • میزان نوردهی و مساحت محیط (انتخاب شار نوری مناسب برای محیط مورد نظر)
  • توان مصرفی مطابق با وسعت محیط
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی (چراغ‌های ال ای دی بهترین انتخاب هستند.)
  • سهولت نصب و نگهداری
  • دارای عمر طولانی و گارانتی

سوالات متداول در راهنمای خرید چراغ خیابانی و سوله ای

  1. بهترین چراغ خیابانی کدام است؟ رایج‌ترین چراغ‌ها در بازار شامل چراغ‌های فلورسنت، ال ای دی و هالوژنی می‌شوند. در این میان بهترین انتخاب، چراغ خیابانی LED است که به عنوان یک منبع نور کارآمد و با عمر طولانی شناخته می‌شود.
  2. مقاومت چراغ خیابانی چقدر باید باشد؟ بهتر است ابتدا محیط و شرایط جوی آن را بررسی کنید. به طور کلی چراغ‌های خیابانی و سوله‌ای باید در برابر آب و هوا، رطوبت، گرد و غبار، شوک و لرزه مقاوم باشند.
  3. چه مقدار نوردهی برای محیط مورد نظر مناسب است؟ مقدار روشنایی به میزان نور مورد نیاز برای محیط و همچنین ارتفاع نصب چراغ بستگی دارد.
  4. چه توان مصرفی برای چراغ خیابانی یا چراغ سوله ای باید در نظر گرفت؟ توان مصرفی باید با توجه به نیاز نوری و همچنین بهینه‌سازی مصرف انرژی انتخاب شود. معمولا پرفروش‌ترین چراغ‌ها چراغ خیابانی ال ای دی 150 وات و چراغ خیابانی ال ای دی 200 وات هستند.
  5. آیا چراغ خیابانی یا چراغ سوله ای قابلیت تنظیم نور و کنترل از راه دور دارد؟ شما می‌توانید محصول مورد نظر را توسط مهندسان کاسپین نور مطابق با نیاز خود سفارشی‌سازی کنید و به آن قابلیت تنظیم نور بیفزایید.
  6. چه ویژگی‌هایی برای نصب و نگهداری آسان باید در نظر داشته باشیم؟ ویژگی‌هایی مانند وزن مناسب، سهولت در نصب و قابلیت تعمیر و نگهداری مهم هستند.
  7. چه تضمینی برای عمر مفید چراغ باید در نظر گرفته شود؟ بهتر است محصول خود را از برند معتبر با عمر مفید طولانی تهیه کنید و گارانتی آن را نیز دریافت نمایید.
  8. آیا چراغ خیابانی یا سوله ای قابلیت اتصال به سیستم‌های هوشمند و اتوماسیون دارد؟ بله، محصولات کاسپین نور به صورت هوشمند نیز ارائه می‌شوند و قابلیت اتصال به سیستم‌های هوشمند و اتوماسیون را دارا هستند.

جمع‌بندی

به پایان مطلب راهنمای خرید چراغ سوله ای و خیابانی رسیدیم و قصد داشتیم نکات لازم برای تهیه آن را به شما معرفی کنیم. این راهنما می‌تواند به شما در انتخاب بهترین چراغ خیابانی مطابق با نیازها و شرایط محیط کمک زیادی کند. بهتر است چک لیست ارائه شده در بالا را همراه خود داشته باشید و بر آن اساس اقدام به خرید نمایید. کارشناسان کاسپین نور نیز در تمامی مراحل همراه شما خواهند بود.