راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی با مهم‌ترین نکات!

تاریخ نوشته : نوامبر 9, 2023
راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی

چرا پروژکتور ال ای دی بخریم؟

پروژکتورهای ال ای دی نسبت به سایر پروژکتورها دارای بازدهی بیشتر و عملکرد بهتری هستند. به عنوان مثال راندمان نوری پروژکتورهای ال ای دی 90 درصد است و طول عمر بسیار بالایی دارند. همچنین مصرف برق را تا درصد بسیار زیادی کاهش می‌دهند و بدین ترتیب سبب کاهش هزینه‌ها می‌شوند. نور آن‌ها نیز به صورت یکنواخت و یک‌دست ساطع می‌شود و از خستگی چشم می‌کاهد. این در حالی است که پروژکتورهای هالوژنی، بخار سدیم و جیوه مصرف برق بالایی دارند، احتمال سوختگی آن‌ها بیشتر است و برای رسیدن به بیشترین میزان روشنایی نیاز به گرم شدن دارند. توجه داشته باشید که پروژکتورهای ال ای دی دارای هزینه‌های تعمیرات و نگهداری کمی هستند و با مزایای بیشمار خود، صرفه‌ی اقتصادی نیز دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی کامل با مزایای پروژکتور ال ای دی توصیه می‌کنیم مطلب «چرا از پروژکتور ال ای دی استفاده کنیم؟» را از دست ندهید.

راهنمای خرید پروژکتور روشنایی

در راهنمای خرید پروژکتور روشنایی LED باید به برخی نکات توجه داشته باشید. به طور کلی پروژکتورها بر اساس نوع فناوری، میزان روشنایی، وات، رنگ نور، ابعاد و مقاومت در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. شما در هنگام خرید آن‌ها باید هر کدام را به درستی بررسی کنید و سپس اقدام به تهیه نمایید. در ادامه با مهم‌ترین نکات خرید پروژکتور ال ای دی آشنا می‌شوید.

راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی بر اساس وات و میزان روشنایی

دو فاکتور مهم که باید به آن دقت کنید، توان و روشنایی پروژکتور است. توان به میزان انرژی مصرف شده توسط پروژکتور برای تولید روشنایی گفته می‌شود. یکی از نکات مهم خرید پروژکتور ال ای دی این است که هر چه محیط شما وسیع‌تر باشد، باید محصولاتی که توان بالایی دارند را انتخاب کنید. همچنین می‌بایست میزان روشنایی و زاویه‌ی انتشار نور را در نظر بگیرید. به عنوان مثال پروژکتور ال ای دی 200 وات smd کاسپین نور برای اماکن گسترده و فضاهای باز مناسب است؛ زیرا توان و شار نوری بالایی دارد و می‌تواند نور را به صورت یکنواخت در کل محیط پخش کند. بنابراین در هنگام خرید علاوه‌بر مساحت محیط به زاویه انتشار، توان، شار نوری نیز دقت داشته باشید.

راهنمای خرید پروژکتور روشنایی

راهنمای خرید پروژکتور LED بر اساس نوع نورافکن

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی روشنایی، توجه به نوع نورافکن است. امروزه پروژکتورهای ال ای دی smd و cob محبوب‌ترین نوع نورافکن‌ها هستند و بازدهی بالا و مصرف برق پایینی دارند. نکته‌ای که شما باید در حین خرید این محصولات دقت کنید، موارد مصرفی و مساحت محیط است. به عنوان مثال اگر نورافکن را برای محیط‌های روباز، فضاهای بزرگ و اماکن وسیع می‌خواهید، پروژکتور اس ام دی بخرید. این پروژکتورها نور را به صورت کاملا یکنواخت و با زاویه‌ی انتشار بالا، پخش می‌کنند. در نتیجه کیفیت دید را افزایش می‌دهند و روشنایی مطلوبی فراهم می‌کنند. اما اگر به دنبال نورهای متمرکزتر هستید و زاویه‌ی تابش نور و وسعت محیط برایتان چندان مهم نیست، پروژکتورهای COB را تهیه کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب «تفاوت پروژکتور smd با cob» را بخوانید.

نکات انتخاب پروژکتور

راهنمای خرید پروژکتور روشنایی ال ای دی بر اساس رنگ نور

پروژکتورها در رنگ نورهای سفید یا مهتابی، زرد یا آفتابی و طبیعی یا نچرال به فروش می‌رسند. واحد آن‌ها با کلوین نشان داده می‌شود و هر کدام برای مصارف معینی کاربرد دارند. به عنوان مثال اگر پروژکتور را برای فضاهای دوستانه، مهمانی‌ها، باغ‌ها، رستوران‌ها و ویلاها می‌خواهید، بهتر است از دمای رنگ آفتابی استفاده کنید. (رنگ‌های گرم محیط را دلپذیرتر می‌کنند.) همچنین اگر موارد استفاده شما اماکنی همچون بیمارستان‌ها و کارگاه‌ها هستند، رنگ نورهای مهتابی انتخاب بهتری شناخته می‌شود. چرا که این رنگ‌ها خیره‌کنندگی بیشتری دارند و برای افزایش تمرکز و مصارف ایمنی بهتر هستند.

نکات مهم خرید پروژکتور ال ای دی

توجه داشته باشید که اگر به دنبال رنگ نورهای مختلف هستید، باید از مدل‌های RGB استفاده کنید. این مدل‌ها تمامی رنگ‌های دلخواه را پوشش می‌دهند و برای نورپردازی‌های دکوراتیو، مناسبت‌ها، مراسم‌ها و غیره انتخاب شگفت‌انگیزی هستند. در کاسپین نور می‌توانید پروژکتورهای RGB را به صورت ریموت‌دار، هوشمند و غیرهوشمند سفارش دهید.

پروژکتور رنگی ریموت دار

راهنمای انتخاب پروژکتور مناسب بر اساس مقاومت نورافکن

از آنجایی که معمولا پروژکتورها در محیط‌های روباز و فضاهای بزرگ نصب می‌شوند؛ اغلب در معرض بارش برف و باران قرار می‌گیرند. بنابراین اگر به دنبال یک محصول با کیفیت هستید که بدون دغدغه از آن استفاده کنید؛ باید پروژکتورهای مقاوم در برابر تغییرات شرایط محیط را تهیه کنید. حال ممکن است بپرسید از کجا بفهمیم میزان مقاومت یک پروژکتور چقدر است؟ توجه داشته باشید که معمولا تمامی محصولات باید دارای درجه حفاظت یا درجه استاندارد باشند که با نماد IP نشان داده می‌شود. این درجه به شما می‌گوید که نورافکن تا چه میزان در برابر آسیب‌های احتمالی مقاومت دارد. به عنوان مثال پروژکتورهای کاسپین نور با درجه حفاظت IP66 به فروش می‌رسند و در برابر خطرات زیر مقاوم هستند:

  • آب و هوای نامساعد
  • بارش باران
  • بارش برف
  • نفوذ رطوبت
  • نفوذ گرد و غبار
  • نفوذ حشرات
نکات خرید پروژکتور روشنایی

همچنین باید بدانید که جنس بدنه و قاب پروژکتورها باید مستحکم باشد. معمولا جنس بدنه آن‌ها از پلاستیک فشرده، فولاد و آلومینیوم (دایکاست) ساخته می‌شود. ما در راهنمای خرید پروژکتور روشنایی ال ای دی توصیه می‌کنیم محصولاتی که از فلز آلومینیوم (دایکاست) تولید شده‌اند را انتخاب کنید. (به ویژه برای محیط‌های روباز) زیرا آن‌ها در برابر تابش نور خورشید، تگرگ، فرسایش و پوسیدگی مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند. همچنین حرارت برد را به خوبی دفع می‌کنند و از گرم شدن بیش از حد پروژکتور می‌کاهند. در نتیجه احتمال سوختگی و خرابی کاهش می‌یابد و به طول عمر محصول افزوده می‌شود.

معتبر بودن برند و گارانتی، از نکات مهم خرید پروژکتور ال ای دی

افزون بر موارد گفته شده باید به نوع برند و مدت زمان گارانتی محصول نیز دقت کنید. به عنوان مثال اگر پروژکتور خود را از برندهای غیرمعتبر تهیه کنید، احتمال سوختگی و خرابی آن بیشتر خواهد بود. در این میان خوب است بدانید شرکت دانش بنیان کاسپین نور در لیست بهترین برند پروژکتور ال ای دی و اس ام دی قرار دارد. ما محصولات خود را با ضمانت بیشترین نوردهی، طول عمر بالا و با گارانتی 2 تا 3 ساله ارائه می‌دهیم. همچنین از آنجایی که جنس بدنه پروژکتورهای کاسپین نور از آلومینیوم است و حرارت برد را به خوبی دفع می‌کند، احتمال سوختگی آن را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید با خیال آسوده محصول خود را تهیه کنید و در طولانی‌مدت از آن استفاده نمایید.

چک لیست راهنمای خرید پروژکتور

در هنگام خرید به این نکات توجه داشته باشید و آن‌ها را بررسی کنید:

  • مساحت محیط مورد نظر
  • توان و میزان روشنایی
  • رنگ نور
  • میزان مقاومت (درجه استاندارد)
  • ارائه‌ی گارانتی و برند معتبر
  • جنس بدنه

سوالات متداول در راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی

  • پروژکتورهای ال ای دی چه مزایایی نسبت به پروژکتورهای قدیمی دارند؟ پروژکتورهای ال‌ای‌دی مصرف برق بسیار کمتری دارند، از طول عمر و بهره‌وری بیشتری برخوردار هستند و احتمال خرابی آن‌ها پایین‌تر است.
  • برای محیط‌های وسیع و بزرگ چه پروژکتورهایی مناسب هستند؟ پروژکتورهای اس ام دی برای فضاهای بزرگ انتخاب بهتری هستند؛ زیرا نور را به صورت یکنواخت ساطع می‌کنند و زاویه تابش بیشتری دارند. به عنوان مثال پروژکتور ال ای دی 50 وات می‌تواند برای فضاهایی همچون خیابان‌ها، ویلاها، باغ‌ها، مجتمع‌ها، محوطه‌ها و غیره مفید باشد.
  • تفاوت پروژکتور SMD با COB چیست؟ پروژکتورهای SMD زاویه تابش بیشتری دارند، نور را به صورت یک‌دست پخش می‌کنند و رنگ نورهای متنوعی ارائه می‌دهند.
  • در کاسپین نور چه پروژکتورهایی ارائه می‌شوند؟ در این شرکت انواع پروژکتورهای ال ای دی مانند پروژکتور SMD، پروژکتورهای ضد آب، پروژکتورهای RGB با رنگ نورهای دلخواه به فروش می‌رسد.
  • آیا خرید پروژکتور ال ای دی سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود؟ بله، از 30 تا 70 درصد کاهش مصرف برق با محصولات روشنایی ال ای دی فراهم می‌شود.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی داشتیم شما را با نکات مهم خرید پروژکتور ال ای دی آشنا کنیم تا بتوانید بهترین محصول را مطابق نیاز خود تهیه کنید. به طور کلی در انتخاب پروژکتور باید به میزان مقاومت (درجه استاندارد)، مساحت محیط، رنگ نور، توان، جنس بدنه، نوع پروژکتور، مدت زمان گارانتی و اعتبار برند دقت کنید. برای دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر نیز می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت کاسپین نور تماس بگیرید. کاسپین نور به عنوان بهترین تولید کننده پروژکتور ال ای دی در ایران فعالیت می‌کند و در تمامی ساعات شبانه‌روز حتی ایام تعطیل در دسترس شما است.